Biesiady Góralskie
i Napad Zbójecki
Napad Zbójecki i Biesiada Janosikowa
Scenka rodzajowa przedstawiająca napad zbójników na "Ceprów" (wiązanie linami, zakucie w dyby, pasowanie na zbójnika). Pojmani przechodzą próby ognia, wody, męstwa (próby zbójeckie), w kolejnej części programu konkursy tańca, śpiewu góralskiego, jedzenie oscypka, wiązania kierpiec itp. Odbywa się również pasowanie na zbójnika oraz Janosikową kochankę. W trakcie imprezy następuje wręczenie pamiątkowych nagród za uczestnictwo w konkursach, oraz wspólna biesiada. Zbójnicy ubrani są w odpowiednie stroje i posiadają "zbójeckie sprzęty", tworząc realne wyobrażenie sytuacji i odpowiednią atmosferę. Całej zabawie towarzyszy muzyka góralska, oraz degustacja "ognistego trunku".
Czas trwania imprezy 3h.
Przykładowe konkursy:
1. "Smak mocie i prowde godocie" - Zabawa polega na degustacji lokalnych trunków (np. żytniówka, śliwowica, gruszkówka, góralska herbata itp.) I rozróżnianie ich smaków.Uczestnicy otrzymują pamiątkowe nagrody.
2. "Janosikowy kołek" - zawody w wbijaniu ciupagą gwoździ do kłodka techniką prezentowaną przez Janosika. Ilośc uczestników - do ustalenia.
3. "Konkurs tańca zbójnickiego" - konkurs sprawności dla mężczyzn. Górale prezentują technikę tańca zbójnickiego a następnie mężczyźni indywidualnie prezentują swoje umiejętności i własną aranżację tańca. Wygrywa najwytrwalszy. W nagrodę otrzymuje ciupagę zbójecką.
4. "Gazdowsko dziura" - w konkursie uczestniczą kobiety. Ilość uczestniczek dowolna (jednorazowo trzy stanowiska). Kobiety dostają dziurawe, wełniane skarpety zbójników i mają w jak najkrótszym czasie, oraz najbardziej precyzyjnie zacerować dziurę w skarpecie. Uczestniczki otrzymują pamiątkowe gadżety, oraz tytuł "Dziurawej Gaździny"
5. "Z Polskiego na Nase" - konkurs przetłumaczania góralskich zwrotów na język polski odnoszących się do codziennego życia górali. Rywalizacja słowna przeprowadzana w grupach.
6."Pijano narta" - Równoległe picie trunku z kieliszków ustawionych na narcie za pomocą samych ust, którą trzyma równocześnie pięciu zawodników. Zabawa polega na synchronicznym piciu bez pomocy rąk. Uczestnik który odpada stawia kolejkę pozostałym. Zostaje najlepszy, który wygrywa nagrodę.
Możliwość ustalenia indywidualnego programu oraz ceny w zależności od liczebności grupy